Belföld

Közel hárommillió forint értékben keltek el esélyegyenlőségi szolgáltatások a 2010-es Civil Licit aukción az Uránia Nemzeti Filmszínházban, annak ellenére, hogy számos vállalatvezetőnek sajnos le kellett mondania a részvételét a súlyos árvízi helyzet miatt.

Az eseményen így is több mint harminc vállalat vezetője licitált 15 szervezet 15 szolgáltatására. A már harmadik alkalommal megrendezett liciten olyan civil szervezetek által felkínált szolgáltatások kerültek árverésre, melyek az esélyegyenlőség megteremtését segítik elő és a vállalatok számára nyújtanak segítséget a CSR szemléletük fejlesztésében.

A legnagyobb sikert aratta talán a Magyar Vöröskereszt Budapest Fővárosi Szervezet szolgáltatása, az aukcióra kínált önkéntes program az induló 180 000 forintos kikiáltási árról 340 000 forintig meg sem állt. Sikeresen szerepeltek még például a nők munkahelyi esélyegyenlőségére, a fogyatékos emberekkel szembeni egyenlő bánásmód megteremtésére és munkához juttatására irányuló programok is.

Úgy tűnik, itthon is kezdik felismerni a cégvezetők
a civil licitek jelentőségét. Legalábbis erre következtethetünk abból, hogy a harmadik alkalommal megrendezett liciten már több mint harminc cégvezető vett részt. Bár ez a szám nem tűnhet jelentősnek, érdemes megjegyezni, hogy az előző rendezvény óta fél év telt el, és az árvízi helyzet miatt is sokan kénytelenek voltak távol maradni az Uránia Nemzeti Filmszínházban rendezett eseménytől.

– Nyugat-Európában a civil liciteknek már óriási társadalmi preztízsük van, de itthon is egyre inkább kezdik felismerni a cégvezetők jelentőségüket – mondta el lapunknak Tóth Tünde, a Magyar Vöröskereszt Budapest Fővárosi Szervezetének egyik munkatársa. Ők idén biciklis túrával jöttek el az eseményre, ami az egyik legkelendőbb szolgáltatásnak bizonyult. Tavaly pedig egy óvoda felújítására lehetett a Vöröskereszt kínálatából pályázni, a munkát Szolgáltatóház programjuk keretében hajléktalan embe­- rekkel együtt végezték el a licit nyertesei.

Bár a Vöröskereszt tókerülő biciklis túrája a kikiáltási ár közel kétszereséért kelt el, Tóth Tünde szerint mégsem elsősorban az összegről kell beszélni.
– Számunkra az az igazi érték, hogy látjuk, van igény az általunk hozott szolgáltatásokra, és ezúton is népszerűsíthetjük a szervezet alapelveit és
az egészség védelmét – vélekedik. Ahogy fogalmazott: olyan különleges szolgáltatásokat kell elvinni a licitre, melyeket a licitáló cégek is jól tudnak kommunikálni a társadalom felé.

Programok

A liciten felkínált szolgáltatások között van a munkahelyi esélyegyenlőségre, illetve a fogyatékos emberekkel szembeni egyenlő bánásmódra irányuló programok is.

* Interkulturális kompetencia tréning
* Női életpálya-program
* Esélyegyenlőségi és kommunikációs terv készítése
* Alternatív családi nap az elfogadásért
* Falfirka-eltávolító képzés
* Érzékenyítő tréning a fogyatékos emberek elfogadásáért


Segítség hívásra és első kézből

Az 1749-es adományvonal hívásán kívül is vannak lehetőségek arra, hogy az árvízkárosultakon segítsünk. Egy hirtelen ötletként indult, hogy a Voda­fone dolgozói kezük munkájával tegyék meg ezt, azonban annál töb­ben csatlakoztak aztán a csa­pat­hoz, egyre lelkeseb­ben.

A vodások az érintett területekre való jutáshoz autót, a munkához esőkabátot és gumicsizmát szerveztek maguknak rövid idő alatt egy péntek reggelen, hamarosan pedig már Miskolc felé tartottak. Videokamerát is vittek, hogy megörökítsék a pusztítást, és az árvízvédelemmel is felvették a kapcsolatot annak érdekében, hogy többnapos munkájuk valóban hatékony lehessen.

Fertőtlenítőszert, konzervet és tiszta vizet is bőven vittek magukkal, de a munkahely támogatása is kellett ahhoz, hogy segíthessenek: a HR jóvoltából igazoltan lehettek távol munkájuktól, és százezer forintnyi támogatást is kaptak a Vodafone-tól ahhoz, hogy az árvíz sújtotta területeken élőknek kiosztandó egységcsomagokat állíthassanak össze. A segítők így – helyi segítőjük útmutatása alapján – egyrészt homokzsákokat pakoltak a gátakon Gesztelyen, illetve az általuk összeállított csomagokat osztották Belegrádban, ahova segélyek csak akadozva jutottak el, mivel a települést egy másik falu védelmében elárasztották. Felsőzsolcán két napig járták az utcákat négy-öt autóval, és házhoz szállították a segélycsomagokat, amelyek összeállításában is segédkeztek.

A napi munka végeztével a megmaradt csomagokat Felsőzsolcán egy központi gyűjtőhelyen hagyták, így akkor is segítettek, amikor ők már nem voltak a helyszínen. Emellett az 1749-et hívók, illetve az erre a számra SMS-t küldők kétszáz forinttal segítették az árvíz sújtotta területeken élőket. A május 19-én indított segélyvonalra beérkező hívások után a teljes összeget mindenféle levonások nélkül eljuttatták a károsultaknak. Az adományok a Magyar Vöröskereszt segítségével jutnak el a rászorulókhoz. Az eddig befutott közel hétszázezer hívás és SMS közel száznegyvenmilliós segítséget jelent.

You have no rights to post comments




Int.ker.TESZT

intker.terk.TESZT

Komment

Műhelyek

No current events.

ÁLLÍTSUK MEG A BÁNTALMAZÁST!

Pályázatfigyelő

 

www.pafi.hu

Regionális hajléktalan ellátók diszpécserszolgálatai és hajléktalan ellátással kapcsolatos információs oldal.
A beküldött hírek, cikkek és fórum oldalon megjelenő vélemények nem feltétlenűl tükrözik a tulajdonos álláspontját, minden egyes hozzászólás a szerző saját véleménykifejtése, amelynek tartalmáért a fórum üzemeltetője nem vállal felelősséget. (2007-2013)
A domain nevek és az oldal tulajdonosa: Buzás Endre 2007-2013 ©

http://diszpecserportal.huhttp://otthontalanok.hu, http://hajléktalan.hu, http://latszom.com