Regionális Szakmai Műhelyre FogLak Projekt – TÁMOP

Helyszín:           Tégy az Emberért! Információs és Továbbképzési     Központ     (1088 Budapest, Szentkirályi u. 22-24.)
Időpont:             2010. június 30.
Témák:          A TÁMOP 5.3.3-as program bemutatása, áttekintése I.-II.
Moderátorok: Kemecsei Judit (regionális koordinátor, foglalkoztatási)
Varsányi Nóra (regionális koordinátor, lakhatási)
Meghívott:       Zakar Gergely (BMSZKI, szociális munkás)
Résztvevők:    jelenléti ív szerint
       
A műhely összefoglalóját néhány napon belül a www.foglakprojekt.hu, illetve a www.diszpercserportal.hu honlapon is meg lehet találni.
 
A témához kapcsolódó megbeszélés (előadások, vita, javaslatok, észrevételek) tartalmi összefoglalása:
 
A két műhelyen a TÁMOP 5.3.3-as program bemutatásával foglalkoztunk. Zakar Gergely (továbbiakban: Z.G.) mutatta be a program tesztverzióját (FogLakNapló), és válaszolt a felmerülő kérdésekre.
Z.G. elmondta, hogy 17”-os monitoron érdemes a programot nézni, mert kisebb monitoron a kép egy része nem látszik. A felhasználó (jelenleg: teszt) és a jelszó (teszt) beütése után lehet belépni a programba. Ha a pályázatban több intézmény van, ezt is ki kell választani. A program bal oldalán található a menülista. Természetesen a jelszó megváltoztatása is lehetséges. A program megjegyzi, ki dolgozott vele, mit írt be.
Azoknak az intézményeknek, melyek elküldik a nevüket és a logójukat a TÁMOP 5.3.2. munkatársainak, a programba be lesz építve mindez, így fejléces dokumentumokat tudnak nyomtatni.
A program telepítéséről többen érdeklődtek: válaszként elhangzott, hogy teljesen pontos információk még nincsenek, a telepítés azoknál a szervezeteknél kezdődik el, amelyek már elkezdték programjaikat, remélhetőleg júliusban. Országosan sok program fut, van, aki már február óta megvalósít.
A program áttekintése során először az egyes ügyfelekkel kapcsolatos adatrögzítésekről, majd a programban résztvevő összes ügyféllel kapcsolatos munkálatokról, statisztikák készítéséről volt szó.
Az Ügyfél gombnál egy kiválasztott ügyféllel lehet dolgozni. A program sokkal több mindent tud, mint amire a kötelező adminisztrációhoz szüksége lesz.
A kötelező elemek egyike az Alapadatok: itt kell megadni az új ügyfél nevét, amihez az Új adat gombot kell használni. Téves rögzítés esetén mindent meg lehet változtatni, kivéve egyet, a vezetéknevet. Ezért nagyon kell figyelni, hogy ez elsőre pontosan legyen rögzítve. A szürkével kisatírozott részek a kötelezően kitöltendő mezők.
Amikor a felhasználó azt látja, hogy nem tud belemenni másik menübe, meg kell nézni, hogy lerögzítette-e az aktuális munkáját. Ha igen, akkor aktívvá válnak újra a menüpontok. Új információ beírásához mindig az Új adat gombot kell megnyomni.
A TÁMOP 5.3.3 alatt lévő fülek időrendi és logikai sorrendbe vannak rakva. A Szükségletfelmérés számos kérdést, adatot tartalmaz, be kell például rögzíteni az esetkezelő szociális munkás nevét is. A Mondták-e már Önre valaha, hogy cigány? - kérdés kötelezően kitöltendő. Vannak olyan kérdések (pl.: Lakott-e már hajléktalanszállón?), amelyeknél egy információs „rombuszra” kattintva tölthető ki a válasz (jelen példánál az intézmény nevéről nem lesz lista, hanem be kell írni a címet, itt szintén érdemes a pontosságra törekedni, ugyanis ha valamit egyszer beírtunk, nem törölhető, a program megjegyzi.)
Sajnos logikai bukfenc esetén sem jelez a program, sokszor egymásnak ellentétes adatok is beírhatók, erre is érdemes figyelni. Programhibák is előfordulnak még, ezek javítás alatt vannak. (pl. nyomtatássablonok).
Elhangzott kérdésként, hogy az ügyfelekhez lesznek-e kódok, hiszen az adatvédelem miatt ez fontos. Lesznek, a program fogja ezeket generálni, a nyomtatási képen látszódni fog. A rendszergazda biztonságos internetkapcsolatot hoz létre, ezen a létrehozott szerveren tartja majd nyilván a négy főadatot.
        A Munkaerő-piaci helyzetrőlszóló fülnél többek között a munkával kapcsolatos kérdések, a nyelvtudás, a számítógépes ismeret, a szenvedélybetegségek szerepelnek.
        Z.G. elmondta, hogy az oktatás során több helyen kérdezték, hogy ki mit ért munkából származó jövedelem alatt, s erre többféle elképzelés született, ezért érdemes lenne ezt egységesíteni.
A gördítősávok problémája is itt merül fel először, de többször is problémát okozhat: figyelni kell, mert néha nem látható az egész dokumentum az ablakban, hanem teljesen jobbra kell menni, ahol egy újabb gördítősáv jelenik meg.
Felmerült kérdésként, hogy szerepel-e egyéb mező, hogy esetleg bármilyen más, az adott szervezet számára fontos adatot berögzíthessenek. Válaszként Kemecsei Judit elmondta, hogy sajnos, mivel a programon már végrehajtottak fejlesztést, így jelenleg nincsen lehetőség semmi olyan módosításra, ami bonyolultabb, csak egyszerűbb módosítások hajthatók végre a programon, illetve a hibák kijavítása fog megtörténni. Új mezőket tehát nem lehet a programba betenni, a meglévőkön lehet – szükség esetén - változtatni. Kérte a jelenlévőket, hogy ennek ellenére írják össze mindenképp az ötleteiket, javaslataikat, és ezeket összesítve juttassák el a TÁMOP 5.3.2 munkatársának (Füsti-Molnárné Máriának, e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. ), mert ha a későbbiekben lesz erre lehetőség, mindenképpen fogjuk ezeket továbbítani a program készítőjének.
Az Egészségi állapotra vonatkozó fülnél: több helyen pipálni kell a felmerülő lehetőségek közül. Hogy valaki vesztette-e el munkáját szenvedélybetegsége miatt, ott is pipálni lehet, ha igen, nemleges választ azonban nem lehet adni, ilyenkor üresen kell hagyni a mezőt.
Figyelni kell arra is, hogy jelenleg nem minden kötelezővel kitöltendő mező van szürkével jelölve. Az alapadatok fülnél jelölve vannak ezek, de a TÁMOP 5.3.3 fülnél nem.
Van külön fül arról, hogy Lakhatási/foglalkoztatási programba irányítható-e az ügyfél? Itt is végig kell nézni a szempontokat, megválaszolni a kérdéseket. Ki kell tölteni a Szociális munkás javaslata fület is.
Amikor mindezzel készen van a szociális munkás, ki lehet mindent nyomtatni. A nyomtatás gomb, amíg módosításban vagyunk, nem aktív. A nyomtatás gomb megnyomásánál kiadja Wordben, amit nyomtatni fog, a kötelező arculati elemekkel együtt. Érdemes mindezt átolvasni. A Wordben lehet módosítani, de nem érdemes, ugyanis ha csak itt módosítunk, a programban nem fog ez változni, így ez egy későbbi ellenőrzésnél nehézségekhez vezethet.
Mivel a programban többször felmerültek hasonló kérdések, így a műhely egyik résztvevőjétől elhangzott kérésként, hogy ne kelljen mindent kétszer rögzíteni, ezért amit már egyszer beírtunk, jelölje a következőnél a gép. Jelenleg vannak adatok, amiket behoz a program, ha már egyszer be van írva, és vannak, amiket nem (pl. egészségügyi állapotot nem).
Nemcsak a szociális munkásnak, hanem az ügyfélnek is nyilatkoznia kell szándékáról, melyben többek között nyilatkozik arról, hogy jogosult-e arra, hogy bevonják a programba, illetve, hogy akarja-e. Pl. aki a TÁMOP 5.3.1-be bevonásra került, az ebbe a programba nem vonható be. Kérdés, hogy ezt az ügyfelek naprakészen tudják-e.
Ha eldöntöttük, hogy egy ügyfelet bevonunk a programba, akkor az egyik kötelező elem az Egyéni fejlesztési terv, amit el kell készíteni. A különböző lépések meghatározhatók az információs gomb segítségével (foglalkoztatás, lakhatás, egyéb), az elérendő lépéseket folyamatosan ki kell választani, ezt is ki lehet nyomtatni. Amennyiben ez elkészült, akkor Egyéni fejlesztési megállapodást is kötnek, ami azért fontos, mert itt rögzítik az adandó támogatásokat (lakhatási, képzési). Minden támogatás rögzíthető a programban. Elhangzott kérdésként, hogy hogyan lesz berögzítve az, aki nem csak egy képzésben vesz részt? (pl. kompetencianövelő tréning után hidegburkoló képzés) Ezt az Új adat gombra kattintva lehet megtenni.
         Az Elvégzett szociális munka dokumentálása folyamatosan rögzíthető (lakhatás, foglalkoztatás, képzés, utánkövetés). Mindenhova be lehet írni a megtett lépéseket, vannak kiválasztható, és külön is lehet berögzíteni lépéseket. Nem árt, ha ez az egyéni fejlesztési tervhez igazodik.
A Havi előrehaladási jelentésből 3 fajtát lehet egy hónapban elkészíteni (képzés, munka, lakhatás). Végig lehet pipálni az eseményeket (pl. hogy az ügyfél a tanórákat folyamatosan látogatja - space gombbal), de itt is lehet új eseményeket felvenni. Amit már egyszer felvettünk, azt itt sem tudjuk kitörölni. Figyelni kell, hogy ne legyenek hibás bevitelek, illetve ne rögzítsünk semmit többször. Lehet majd szövegesen is értékelni, van erre külön egy szövegdoboz.
A Záró értékelést a program befejeződésekor kell kiállítani. A program eredményességét kell benne rögzíteni, szintén a három kategóriára vonatkozóan.
Ügyfelekre keresni két helyen lehet: az alapadatoknál, vagy a fenti fejlécen (megjelenik az összes ügyfél, aki szerepel az adatbázisban).
Szó esett a másik TÁMOP 5.3.3-as fülről is: ez nem egyes emberekre, hanem magára az egész programra vonatkozik. Három része van: támogatások, adatszolgáltatás, egyéb tervek rögzítése. Itt lehet kinyomozni, hogy mennyi támogatást fizettek ki, valamint statisztikák szintén ebből gyűjthetők.
A műhely végén az előadó bemutatta a program egyéb részeit is, melyet a hajléktalan-ellátó intézmények (pl.: átmeneti szállók, nappali melegedők, stb.) napi nyilvántartására lehet használni. A BMSZKI intézményeiben január óta használják a programot. Minden kollégának van felhasználói neve és jelszava, ezzel tud az ügyfeleihez belépni, csak a saját ügyfeleinek adatait tudja módosítani. A nyomtatást itt nem adja ki Wordbe, hanem azonnal nyomtatja, így nem módosítható. Utcai szociális munka rögzítésére nem alkalmas a program. A szállókról azonban pl. naprakész férőhely kimutatást is lehet készíteni, valamint vannak jogviszonylisták, amelyekben látni, hogy éppen az adott pillanatban kinek milyen a jogviszonya. Naprakész statisztikákat lehet készíteni a szállók lakóiról (pl. életkor szerint) is.
 
 
 
 
Készítette: Rónyai Zsófia
 




Int.ker.TESZT

intker.terk.TESZT

Komment

Műhelyek

No current events.

ÁLLÍTSUK MEG A BÁNTALMAZÁST!

Pályázatfigyelő

 

www.pafi.hu

Regionális hajléktalan ellátók diszpécserszolgálatai és hajléktalan ellátással kapcsolatos információs oldal.
A beküldött hírek, cikkek és fórum oldalon megjelenő vélemények nem feltétlenűl tükrözik a tulajdonos álláspontját, minden egyes hozzászólás a szerző saját véleménykifejtése, amelynek tartalmáért a fórum üzemeltetője nem vállal felelősséget. (2007-2017)
A domain nevek és az oldal tulajdonosa: Buzás Endre 2007-2017 ©

http://diszpecserportal.huhttp://otthontalanok.hu, http://hajléktalan.hu, http://latszom.com