Regionális Szakmai Műhelyre FogLak Projekt – TÁMOP

EMLÉKEZTETŐ

A KÖZÉP-MAGYARORSZÁGI RÉGIÓ

Tizenkilencedik lakhatási-foglalkoztatási regionális szakmai műhelyéről

Helyszín: Hajléktalanokért Közalapítvány (1067 Budapest, Szobi u. 3.)
Időpont: 2010. május 26.
Témák: A TÁMOP 5.3.3-as programmal kapcsolatos dokumentációs adatlapok áttekintése
Moderátorok: Kemecsei Judit (regionális koordinátor, foglalkoztatási)
Varsányi Nóra (regionális koordinátor, lakhatási)
Meghívott: Maróthy Márta (szakmai vezető, HKA)
Résztvevők: Horváth Takács Bernadett (szakmai vezető, ÖKA)
+ jelenléti ív szerint

A műhely összefoglalóját néhány napon belül a www.foglakprojekt.hu, illetve a www.diszpercserportal.hu honlapon is meg lehet találni.


A témához kapcsolódó megbeszélés (előadások, vita, javaslatok, észrevételek) tartalmi összefoglalása:

A műhely témája a dokumentációs rendszer bemutatása volt, amit a szoftver bevezetéséig használhatnak a szervezetek. A szoftver jelenleg nincs még teljesen kész, telepítése a tervek szerint június hónapban történik majd meg, először azoknál a szervezeteknél, amelyek már elkezdték a pályázatot. Országos szintű lesz a telepítés, készül hozzá egy ütemterv. A kiemelt projekt munkatársaiként kérjük, hogy lehetőség szerint a szervezetek próbáljanak majd alkalmazkodni a megadott időpontokhoz, mert nagy nehézséget jelentene az ütemterv átszervezése. Lesz a szoftverhez teljes betanítás is, ami a következő műhely(ek) témája lesz, ahova várjuk a referenseken túl minden projektben dolgozó kolléga részvételét, leginkább azokét, akik a programot ténylegesen használni fogják. Ha van a szervezeteknél rendszergazda, nem ártana, ha ő is jelen lenne.
A jelenlegi műhelyen megismert dokumentumokat a szoftverből lehet majd kinyomtatni.
Kérjük, hogy a szoftver használatakor, ha bármilyen észrevétel, zavaró elem, hiány, javaslat van, akkor azt jegyezzétek fel és összegyűjtve továbbítsátok felénk. Mert egyben fogjuk tudni továbbküldeni ezeket a szoftver készítője felé.

A műhely során Maróthy Márta (továbbiakban: M.M.) sorra bemutatta a kötelező, valamint az ajánlott dokumentumokat. Elmondta, hogy azoknál a szervezeteknél, ahol keletkezett már adminisztráció, nem kell átírni a már meglévőt, hanem csak azokat az adatokat kell begyűjteni, hozzátenni, ami kötelező, és amit esetleg az adminisztrációjuk még nem tartalmaz. Azonban a szoftverbe majd minden ügyfél adatait be kell vinni.
Horváth Takács Bernadett mindehhez hozzátette, hogy a kiemelt projekt nem fogja látni szervezetek által bevitt adatokat. Bizonyos adatokat azonban meg kell majd nekünk adni. Sorszámot fog generálni a projekt minden programba bevont klienshez. Ezek a statisztikákhoz kellenek.
Egy-egy ügyfél kapcsán sok kérdés van, de nem feltétel, hogy mindet ki kell tölteni a programban, tovább lép a program akkor is, ha üresen maradnak részek.
Minden szervezet, aki elküldi a saját logóját, illetve a támogatási szerződés sorszámát, annak a projekt úgy fogja nyomtatni a dokumentumát, hogy ez benne lesz a fejlécben.

Ami fontos M.M. szerint: ez a dokumentáció nem egyenlő az ESZA Nonprofit Kft. (továbbiakban: ESZA) kötelező dokumentációjával. Ez egy szakmai dokumentáció, ami a szakmai munka követésére való, és ennek azok a kötelező elemei, amelyeket a pályázati felhívás megjelöl. Ami nincs kötelezővel jelölve, az a szervezetek belátására van bízva, hogy akarják-e használni. Az ESZA-féle dokumentációval (árajánlat-kérések, árajánlatok, szerződések, jegyzőkönyvek, emlékeztetők, jelenléti ívek, hivatalos levelezések) a jelenlegi műhelyen nem foglalkozunk, a teljesítést igazolja ezekkel a szervezet.

A szükségletfelmérést akkor kötelező használni, ha a pályázók projektjében szerepel. Az alapadatokat azonban kérni fogjuk mindenkitől havonta.
Felmerült problémaként a „Mondták-e rá valaha, hogy cigány?” kérdés kapcsán, hogy az ügyfelek könnyen inzultálásnak tekinthetik. A műhely résztvevői abban maradtak, hogyha az ügyfél nem ad választ, akkor az a rész maradjon üresen.
A kérdéssel a diszkrimináció fokára szeretne a kiemelt projekt választ kapni, valamint csak így tehető fel a kérdés anélkül, hogy adatvédelmi problémák ne adódjanak, hiszen ez kiemelten védett, bizalmas adat.
Az ESZA azonban kíváncsi lesz a kisebbségekhez való tartozásról, ami elvileg bármilyen kisebbség lehet, de a kiemelt projekt leszűkítette a romákra.


Az ügyfelek lakhatását, hajléktalan státuszát igazolni intézményi dokumentációval vagy intézményvezetői nyilatkozattal lehet (erre is van egy használható dokumentum). Az intézményi dokumentáció lehet pl. éjjeli menedékhelyen a napi nyilvántartás, forgalmi napló, átmeneti szállón a jogviszony igazolásáról szóló megállapodás, eseménynapló.

A szociális munkásnak javaslatot kell tennie az ügyfél bevonására. Nem kötelező a kiemelt projekt által megadott dokumentum használata, de javasolt.
A KIÚT Egyesület jelezte, hogy nekik problémát jelenthet, hogy az ügyfeleiknek nyújtott megélhetési támogatás vajon szoc. tv. szerinti rendszeres jövedelemnek számít-e. Az egyesület megkérdezi erről az ESZA véleményét.
Az ügyfelek rendszeres jövedelméről elég egy általuk tett nyilatkozat, erről külön igazolásokat bekérni nem kell.

Többféle módon meg van kötve, hogy ki vonható be a projektbe, ezek összesítését is tartalmazza a szociális munkás javaslat, valamint az adatlap c. dokumentum. Lakhatási támogatásnál pl. ki van zárva az, akinek az utóbbi 3 évben a támogatott lakhatása elérte a 240 000 Ft-ot (ÖKA lakhatási pályázata) Arról, hogy egy ügyfél volt-e és ha igen, mennyivel támogatva, kérés esetén 3 munkanapon belül igazolást ad a kiemelt projekt a szervezeteknek.
Azt viszont csak az ügyfél nyilatkozata alapján lehet tudni, hogy részt vett-e más EU-s képzési programokban (pl.: HEFOP-os program), mert ezek az adatok nincsenek meg összesítve sehol.

A döntésről értesítés: nem kötelező dokumentum, de nem elegáns nem értesíteni az ügyfeleket (akkor sem, ha nem bevonhatók a programba). Az ESZA emellé kér egy döntési jegyzőkönyvet is, erre nem csináltunk üres űrlapot.

Az egyéni fejlesztési terv kötelező, módosítható dokumentum, ahogy az egyéni fejlesztési megállapodás is.
Felmerült kérdésként, hogy az aláírásban az esetkezelő szociális munkás szerepel, de ha külsős, akkor ki legyen? A dokumentumban ez kijavítható szükség szerint (a referens, a projektvezető is lehet az aláíró) Ugyanez a többi dokumentációra is vonatkozik.

A bérleti megállapodás: nem kötelező dokumentum, de valamifajta bérleti szerződés viszont kell, hogy legyen.

Az előrehaladási jelentések (foglalkoztatás, lakhatás, képzés) szintén nem kötelezőek, azonban hasznosak, mert ezekkel kiváltható, hogy a szociális munka menetét kézzel kelljen vezetni, másrészt az összefoglaló értékelésnél segíthet.

Az összefoglaló értékelés szintén nem kötelező, de vannak kötelezően szolgáltatandó adatok benne. A program eredményességére, indikátorokra kérdez rá, a program itt összesíti az adatokat (lakhatás, foglalkoztatás, képzés). Lehet más típusú értékelés is, de valamilyen értékelése biztosan kell, hogy legyen a klienseknek.
Van ebben egy team-értékelés, illetve egy értékelés a projektvezető által, ami lehet javaslat is a további teendőkre. Ami viszont mindebből hiányzik, az a kliens értékelése, ami viszonylag későn jött be szempontként. A kiemelt projekt vállalta, hogy lefuttat egy elégedettségi kérdőívet a kliensek körében, önkéntes válaszadással. De lehet, hogy a szoftver fejlesztett változatában lesz egy kliensértékelő szempont is.

Az esetkezelő szociális munkás javaslatok egy protokollnak, útmutatónak nevezhető, mert összefoglalja, hogy mi mindent érdemes a szociális munkásnak megtennie, valamint hogy milyen típusú eredményeket kell elérni az ügyféllel, és mindehhez van egy ügyintézési segédlet is (iratpótlásokhoz).



Készítette: Rónyai Zsófia




Int.ker.TESZT

intker.terk.TESZT

Komment

Műhelyek

No current events.

ÁLLÍTSUK MEG A BÁNTALMAZÁST!

Pályázatfigyelő

 

www.pafi.hu

Regionális hajléktalan ellátók diszpécserszolgálatai és hajléktalan ellátással kapcsolatos információs oldal.
A beküldött hírek, cikkek és fórum oldalon megjelenő vélemények nem feltétlenűl tükrözik a tulajdonos álláspontját, minden egyes hozzászólás a szerző saját véleménykifejtése, amelynek tartalmáért a fórum üzemeltetője nem vállal felelősséget. (2007-2013)
A domain nevek és az oldal tulajdonosa: Buzás Endre 2007-2013 ©

http://diszpecserportal.huhttp://otthontalanok.hu, http://hajléktalan.hu, http://latszom.com